În cel mai optimist scenariu, România va reuşi abia peste şapte ani să reducă timpul de deplasare cu trenul de la Bucureşti până la Arad la şase-şapte ore. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
După ce, cu chiu, cu vai, anul acesta vor fi finalizate lucrările de modernizare a căii ferate pe liniile Bucureşti – Constanţa şi Câmpina – Predeal, întârzierile trenurilor se vor muta mai spre vestul ţării.
Compania naţională CFR SA, responsabilă cu gestionarea infrastructurii feroviare, se pregăteşte să deschidă, în primăvara care vine, şantiere pentru modernizarea la standarde europene a 211,8 km de cale ferată situaţi pe Coridorul paneuropean de transport IV.
În celelalte sectoare, cum ar fi Braşov – Sighişoara, nu se mai investeşte decât pentru asigurarea siguranţei circulaţiei. Asta doarece oficialii aşteaptă banii pentru modernizare care vor veni începând din 2014. În consecinţă, viteza de circulaţie a trenurilor scade de la an la an.
Între timp, nici pe singurul sector modernizat deja, Bucureşti – Câmpina, nu s-a investit mai nimic. În rezultat, au apărut restricţii de viteză, aşa-numitele "puncte periculoase".
Dacă acestor factori li se adaugă inevitabilele restricţii de viteză care vor fi impuse pe sectoarele unde vor începe lucrările de modernizare, este de aşteptat ca, în următorii ani, călătoria de la Bucureşti la Arad să dureze mult mai mult decât în prezent, când această distanţă este parcursă în 12 ore.
În primăvară se dă startul la noi şantiere
Până la finele acestui an, vor fi în funcţiune 365 kilometri de cale ferată modernizată, din totalul de 861 kilometri, cât măsoară parcursul românesc al Coridorului IV. Este vorba de tronsoanele Bucureşti – Câmpina (92 kilometri), finalizat în urmă cu cinci ani, Bucureşti – Constanţa(225 kilometri) şi Câmpina – Predeal (48 kilometri). Funcţionarea la