Casele de licitaţii din România lansează în această toamnă mai multe sisteme de vânzări prin internet. Legătura dintre internet şi piaţa de artă datează de dinantea crizei economice, când a apărut portalul Artprice.com.
Site-ul Artprice.com a oferit o bază de date a cotelor artiştilor, intermediere pentru achiziţia de lucrări din segmentul „sub-prime" (sub 5.000 de euro), precum şi informaţii despre evoluţiile domeniului. Aproape o treime dintre cumpărătorii din piaţă sunt „jucători noi", după cum afirmă o statistică de la Christie's International, iar mulţi dintre aceştia îşi iau online informaţiile primare.
În România, site-urile caselor de licitaţie şi ale galeriilor de artă au ajutat la popularizarea evenimentelor prin anunţarea lor, menţionarea operelor, preţurilor şi a informaţiilor relevante despre acestea. Rezultatele licitaţiilor, disponibile şi ele online, au dus la crearea unor cote de piaţă transparente pentru peste 10.000 de artişti români sau care au creat în România. Site-urile caselor Artmark şi Alis au fost completate cu sisteme de online TV prin care licitaţiile pot fi urmărite în direct.
De la publicitate la marketing
Din această toamnă, internetul depăşeşte şi ultima barieră, aceea de a ajuta efectiv la tranzacţii, prin sisteme de magazin online, licitaţii online sau platforme complexe de tranzacţionare. Alăturându-se unei iniţiative similare de la Monavissa, casa de licitaţii Goldart a lansat săptămâna trecută prima sesiune de licitaţii online pe siteul propriu, cu un prim lot de şapte lucrări evaluate între 400 şi 800 de euro. Licitaţia este deschisă până duminică, 18 septembrie, ora 24.00, iar lucrările pot fi vizualizate prin internet, dar şi în expoziţia de la galeriile Goldart. Adjudecatarul va fi desemnat la sfârşitul acestui termen, în funcţie de preţul oferit. Programul de licitaţii va continua cu al