La un an de la intrarea pe piaţă printr-o achiziţie mică de 5 mil. euro, gigantul francez AXA anunţă primele detalii ale planurilor de expansiune în industria locală a asigurărilor.
Francezii de la AXA, care au intrat în 2010 pe piaţa locală a asigurărilor de viaţă prin cumpărarea unui jucător de talie mică - Omniasig Life -, vor să-şi construiască până la sfârşitul lui 2013 o reţea teritorială de o sută de unităţi şi să angajeze 2.000 de consultanţi de vânzări.
"Avem deja primele semnale pozitive de la clienţi. Vom investi oricât este necesar pentru a ne atinge obiectivele propuse (...) O parte din consultanţi sunt formaţi de noi, dar urmărim să recrutăm şi oameni care lucrează deja în industrie", a declarat Violeta Ciurel, directorul general al AXA Asigurări.
Compania are în prezent 15 unităţi teritoriale şi colaborează cu peste 500 de consultanţi, iar planurile de extindere vin în condiţiile în care francezii declarau la intrarea pe piaţa românească că ţintesc un loc în topul primilor cinci asigurători de viaţă într-un interval de trei ani.
Cei mai mari jucători pe această piaţă - care a atins aproape 400 mil. euro anul trecut - sunt ING Asigurări, BCR Asigurări de Viaţă şi Alico, cele trei companii având împreună o cotă de piaţă de aproximativ 60%.
Acesta este unul dintre cele mai ambiţioase planuri de extindere anunţate de un asigurător local în condiţiile în care grupul francez AXA, cel mai mare asigurător mondial după volumul de prime încasate anul trecut, a intrat târziu pe piaţa din România comparativ cu alte grupuri financiare europene, după mai multe încercări eşuate în trecut.
În general, jucătorii din asigurări de viaţă nu investesc atât de mult în reţele de agenţii, bazându-se mai mult pe forţe mobile de vânzări, care se duc direct spre client. Din acest punct de vedere, strategia Axa de a deschide 100 de agenţi