Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) lucrează împreună cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale pentru punerea la punct a unui program de dezvoltare a platformei eLearning, a declarat ministrul Daniel Funeriu în cadrul conferinţei internaţionale “eduVision 2020\".
Platforma e prevăzută să se dezvolte treptat, pe parcursul a 5-10 ani, mai susţine ministrul. Realizarea platformei eLearning şi a bibliotecii virtuale sunt prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale. În opinia sa, platforma va reprezenta un instrument destul de puternic, cu condiţia să fie bine gestionat şi “corect gândit".
Demnitarul a susţinut că dezvoltarea platformei eLearning prevede modificări majore ale învăţării şi transmiterii de conţinuturi.
“Şi acum avem o serie de platforme de învăţare, însă ele trebuie mult îmbunătăţite şi integrate, aşezate într-un concept integrator", a spus ministrul, apreciind că în România este imperativă creşterea gradului de alfabetizare digitală şi de dezvoltate a competenţelor digitale.
"Un rol esenţial al şcolii este să vină cu repere, astfel încât elevii să distingă între ceea ce e zgomot de fond şi ceea ce este informaţie relevantă"
Daniel Funeriu a precizat că MECTS va continua informatizarea sistemului de învăţământ preuniversitar şi formarea profesorilor. El a menţionat că există 1.510 laboratoare informatizate în licee şi centre de formare, 3.270 laboratoare la nivel primar şi gimnazial, 1.364 de lecţii media pentru 10 discipline de liceu şi gimnaziu, 16 dicţionare electronice, 3 enciclopedii multimedia, 30.000 de teste electronice iar 70.000 de profesori din învăţământ gimnazial şi liceal dintre cei 230.000 sunt instruiţi în utilizarea tehnicilor de calcul.
“Copiii sunt expuşi azi la un zgomot de fond care vine din partea societăţii şi a imensei cantită