Profi, reţeaua deţinută de fondul de investiţii Enterprise Investors, a deschis ieri la Slobozia cel de-al 101-lea magazin al reţelei şi a devenit astfel cea de-a treia reţea de comerţ modern din România care a depăşit pragul de 100 de unităţi.
Cea mai extinsă reţea locală este Penny Market, deţinută de germanii de la Rewe, cu un total de 117 unităţi. Retailerul, care a inaugurat o singură unitate în acest an, şi-a anunţat planurile pentru alte 12 magazine până la finalul anului. Penny Market şi-a făcut publice planurile de expansiune la scurt timp după ce în piaţă au apărut informaţii potrivit cărora germanii ar urma să vândă operaţiunile de pe piaţa locală. Reprezentanţii Penny Market nu au făcut însă nicio referire la o posibilă vânzare în comunicatul de presă şi nu au răspuns nici solicitărilor ZF pe această temă. Un posibil cumpărător era chiar reţeaua Profi.
După achiziţionarea de către Enterprise Investors la finalul lui 2009, Profi a mizat puternic pe expansiune, astfel că în mai puţin de doi ani reţeaua a ajuns la peste 100 de unităţi, faţă de 60 de magazine. Mai mult, Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors, declara anterior că va miza în continuare pe expansiune şi nu exclude posibilitatea unor achiziţii. "Până la sfârşitul anului ne-am propus să ajungem la 107 magazine, dar judecând după ritmul de până acum, este foarte posibil să depăşim această cifră", a declarat Pawel Musial, directorul general al PROFI Rom Food, compania care operează magazinele Profi.
Cu o reţea de 107 magazine Profi ar prinde din urmă cel mai nou jucător din retailul modern autohton, Lidl. Până la finalul anului însă, Lidl va mai deschide alte magazine, potrivit reprezentanţilor companiei, însă nu este precizat numărul acestora.
Din cele 15 reţele de comerţ modern din România doar trei au depăşit pragul de 100 de maga