Desemnat simbol al oraşului, în urma campaniei lansate de „ADS" şi „Adevărul", obiectivul ar urma să fie pus în valoare de anul viitor. Municipalitatea a lansat un concurs de proiecte pentru realizarea acestei investiţii. Aflaţi cum cred braşovenii şi turiştii că ar trebui să arate curtea Bisericii Negre.
Primăria vrea să pună în valoare Biserica Neagră, obiectiv care de altfel, a fost desemnat de către cititorii „ADS" şi „Adevărul" drept simbol al oraşului de la poalele Tâmpei. În acest sens, de săptămâna trecută, a fost lansat un concurs de proiecte pentru reabilitare zonei care împrejmuieşte Biserica şi Liceul „Johannes Honterus". Concursul va fi organizat cu sprijinul Ordinului Arhitecţilor din România - filiala Braşov, Covasna, Harghita.
„Reamenajarea necesită competenţă profesională la cel mai înalt nivel. Concursul de arhitectură este instrumentul potrivit pentru găsirea celor mai convingătoare soluţii estetice şi practice ţinând cont, în primul rând, de importanţa turistică a zonei, dar şi că aici sunt organizate evenimente cu caracter religios", a precizat Christian Plajer, prim-preot al Parohiei Braşov a Bisericii Evanghelice din România.
Premii scoase la bătaie
Una dintre condiţiile esenţiale pentru alegerea proiectului câştigător este să fie corelat şi cu proiectul de modernizare a Pieţei Sfatului. Cele mai deosebite proiecte vor fi premiate, iar câştigătorul va fi anunţat în data de 22 noiembrie. Astfel, premiul I va fi de 6.000 de euro, premiul II va fi de 2.500 de euro, iar ocupantul locului III va obţine 1.500 de euro. „Am purtat discuţii cu reprezentanţii Bisericii şi am decis că un astfel de proiect este binevenit. Biserica Neagră este un loc cu o valoare istorică şi simbolică mare, o punte de legătură între mai multe monumente. Prin acest proiect vrem să punem în valoare întreaga curte a Bisericii Negre, dar şi celelalte cur