Noua echipă a internaţionalului român se bazează pe un sistem de scouting impresionant, cu ajutorul căruia dă lovituri importante pe piaţa transferurilor.
În nord-estul Italiei, la doi paşi de Slovenia, o echipă mică de fotbal şi-a deschis o tiparniţă de bani. Udinese şi-a creat de-a lungul timpului o reţea excelentă de scouteri, al cărei produs final înseamnă mulţi bani în conturile clubului. Strategia e "cumpără ieftin şi vinde scump", iar italienii o pun în aplicare la perfecţie. Torje e chiar o excepţie, putând urca pe podiumul celor mai scumpe achiziţii din istoria clubului.
Când te lupţi cu Inter, Milan sau Juventus şi eşti o echipă mică, e cam greu să concurezi cu titanii din Serie A pentru vreun jucător. Trebuie să-ţi stabileşti alte strategii.
E drumul pe care a ales să meargă Udinese, din 1986, când a fost preluată de familia Pozzo. Şi-a perfecţionat în timp o reţea de scouting care rivalizează cu cea a lui Arsenal. La Udine, goana după bogăţie vizează tot "diamantele neşlefuite", dar diferă locul în care se fac "săpăturile". "Când cluburile mari au pus ochii pe un jucător, înseamnă că noi suntem out", a explicat strategia Fabrizio Larini, directorul sportiv al lui Udinese, în presa engleză. Cum scouterii granzilor se calcă pe picioare în Argentina, Brazilia, Franţa sau Portugalia, Udine preferă ligi mai puţin "vizibile". Chile, Danemarca, Slovenia… sau România.
Laborator video plus scouteri
Larini şi Gino Pozzo, fiul patronului, rezident în Barcelona, sunt capii reţelei, dar parte esenţială a sistemului e un adevărat laborator video, care înregistrează 24 de ore din 24 meciuri din majoritatea ligilor de fotbal din lume! "Întotdeauna există cineva care urmăreşte o partidă", continuă Larini.
Cum funcţionează totul? Jucătorii sunt recomandaţi de o reţea de scouteri, mulţi locali conduşi de cinci super