În urmă cu patru ani, Terasa La Motoare, terasă deja bine-cunoscută nu numai în cercurile boeme sau cool ale studențimii, ci și în rîndurile artiștilor tineri, găzduia prima ediție a unui festival de teatru independent în aer liber, binevenit atît prin formula sa inovatoare, cît și prin alegerea inspirată de a se ține în timpul verii, perioadă extrem de slab reprezentată artistic. De atunci, lucrurile s-au mai schimbat, vara nu mai înseamnă un sezon (total) amorțit, iar teatre precum cel de la Green Hours sau de la Godot oferă publicului rămas să suporte arșița bucureșteană ocazia unor mici delectări. Acum, în 2011, festivalul ce debutase, în 2008, sub norii unui București torid și-a schimbat locul de desfășurare și a trecut sub acoperișul Teatrului La Muse, plasat într-una dintre zonele cu cel mai bun vad, Lipscani, în plin centru al vieții culturale – și nu numai – a Capitalei. Astfel că, între 29 august și 10 septembrie – și mai aproape de noua stagiune decît în alți ani –, Undercloud, subintitulat „Festival de teatru independent de orice“ și organizat de compania de teatru D’Aya, sub coordonarea regizoarei Chris Simion, a adus pe scena La Muse 20 de spectacole eteroclite, pline de vervă și provocatoare, de la producții ce și-au cîștigat deja o recunoaștere, precumAmalia respiră adînc sau Cui i-e frică de Virginia Woolf?, pînă la spectacole aflate încă la început, ca Autobahn. Spectacolele selecționate provin de la Teatrul Act, Compania de Teatru D’AYA, Teatrul LUNI de la Green Hours, Teatrul Metropolis, Unteatru, Asociația „În Culise“, Teatrul de Magie, Mașina de vise, Artistic Production & Teatrul de Comedie, Godot Cafe Teatru. Undercloud, deși perceput drept un festival binevenit în peisajul auster din punct de vedere cultural în timpul verilor bucureștene, nu are doar acest unic merit. E adevărat că, la fel ca mare parte din scenele private, umple un gol