Fotografia nu înseamnă branduri, dar cele două firme rivale îi incită pe profesionişti şi amatori. „Adevărul“ a consultat trei cunoscători ai aparatelor de fotografiat cu ştaif, care şi-au împărtăşit experienţa din spatele obiectivelor.
Companiile Canon şi Nikon s-au născut în Japonia. Astfel, tehnologia din Ţara Soarelui Răsare a creat două dintre principalele rivale pe piaţa aparatelor de fotografiat.
Pe de o parte, este vorba de bătălia comercială. Conform datelor publicate de analiştii de la BCN Ranking, cea mai mare cotă de piaţă în 2010 a deţinut-o Nikon, cu 34%, urmată de Canon - 31,4% şi Panasonic - 10,9%. Top 6 este completat de Hoya Hoya (7,8%), Olympus (7,7%) şi Sony (7,5%).
Pe de altă parte, atunci când vine vorba de utilitatea celor două competitoare, cifrele sunt lăsate deoparte şi se pune mult suflet. Aici, nikoniştii şi canoniştii nu au ajuns la un punct comun şi nici nu vor ajunge prea curând. Sunt mulţi fotografi care spun că diferenţele dintre produsele de gamă similare Canon şi Nikon pot fi neglijate, dar simpla întrebare pe care o dezbatem astăzi este suficientă pentru a deschide o cutie a Pandorei.
Alex Gâlmeanu, unul dintre cei mai apreciaţi fotografi români, spune că a folosit atât Canon, cât şi Nikon, dar fără să le aleagă pe criterii tehnice. Crezul său este că nu la asta se rezumă arta fotografică.
„Nu aparatul de fotografiat contează foarte mult, ci lucrurile pe care le ai de spus la nivel teoretic, al intelectului şi al experienţei personale. Cât timp o vioară nu e stricată, un violonist poate cânta perfect şi aşa. Prin urmare, dacă am ceva de spus, pot să fac fotografii şi cu telefonul mobil". El îi sfătuieşte pe cei care caută un aparat ca, înainte de a-l cumpăra, să lucreze la educaţia în materie de fotografie şi să deschidă ochii.
„Pentru asta nu contează ce aparat de fotografiat ai. Ca să înţelegi