Din toate colturile lumii sosesc informatii care nu fac cinste natiei romane. Spaniolii din Cordoba s-au saturat de romanii care mananca din gunoaie, in alte tari se alcatuiesc harti ale Romaniei infractionale si aflam ca romanasii nostri au ajuns sa "actioneze" pana si in Kuweit. Astfel, usor, usor, se faureste brandul de tara al Romaniei. Nu ca el n-ar fi consolidat, dar capata radacini extrem de puternice.
Ma intreb daca Elena Udrea, ministrul responsabil de soarta turismului romanesc, a vazut acel pamflet transmis la o televiziune din Franta, in care doua papusi vorbeau de "romanii paduchiosi si cersetori" si unde Bucurestiul era numit "tomberon de gunoi".
In aceste conditii, mai putem crede ca vreun francez se incumeta sa viziteze capitala Romaniei, sa vada autobuzul cu etaj al doameni Udrea? N-am auzit nicio reactie din partea ministrului, care a pompat o caruta de bani in construirea unui brand turistic pentru Romania, dar nu a catadicsit sa prezinte niciun rezultat cantitativ al acestui efort financiar bugetar.
Probabil ca doamna ministru o sa iasa spunandu-ne ca brandul turistic este cu totul alta mancare de peste decat brandul de tara. Si ca suntem intr-o confuzie totala, iar oamenii care vor sa exploreze salbaticiile Carpatilor nu se uita la niste papusi franceze care isi bat joc de spatiul mioritic. Elena Udrea a mai facut o data referire la confuzia dintre brandul turistic si cel de tara, dar se afla intr-o mare eroare.
Este usor sa plantezi cateva reclame mirifice pe Eurosport si CNN, platind milioane de euro, cu actori importanti precum Hagi, Nadia sau Ilie Nastase, apoi sa spui ca asta-i munca adevarata si numai carcotasii pot sa aiba pareri negative.
Nu-i greu nici sa plantezi pe chilotii lui Bute o frunza verde, sperand ca cineva va intelege ce vrea sa transmita acest simbol. Vorba senatoar