Dynamic Parcel Distribution (DPD) Romania, fosta Pegasus, si-a crescut cifra de afaceri de la 14 milioane lei in 2007 la 30 milioane lei in 2010, in timp piata s-a redus drastic si alte firme de curierat au intrat in insolventa. Lucian Aldescu, fondatorul si directorul general al companiei, a explicat cum a dublat business-ul firmei in vremuri de criza.
Un ingredient important al retetei de crestere a afacerii a fost criza insasi.
Lucian Aldescu a explicat ca, pe fondul crizei, multe companii si-au redus costurile cu serviciile de curierat, apeland mai mult la transportul rutier, in detrimentul celui pe aerian.
"Curieratul rutier presupune costuri mai mici si timp de tranzit mai mare. Un produs foarte bun pe criza, care a permis multor companii sa-si reduca costurile", a spus Aldescu.
Acesta estimeaza ca livrarile internationale ale companiei isi vor dubla anual ponderea. "Acum reprezinta 10% din cifra de afaceri, dupa ce anul trecut au insumat 5%", a specificat fondatorul companiei.
Intrebat daca business-ul Pegasus ar fi rezistat in piata daca nu ar fi fost cumparat de francezi, Aldescu a mentionat ca "am fi continuat sa fim furnizor domestic pe o piata competitiva".
Aldescu a mentionat ca, in timpul crizei, incasarile la termene din ce in ce mai mari au pus probleme mari multor jucatori din industrie, unii dintre ei intrand in insolventa.
"Companiile de curierat au avut probleme cu prelungirea termenelor de plata de la 30 la 60 de zile. Pana isi incasau facturile, trebuia sa plateasca TVA si salarii de 2 ori, plus benzina", a explicat seful DPD Romania.
El a recunoscut ca achizitia Pegasus de catre o multinationala a ajutat compania locala sa treaca mai usor prin perioada dificila a crizei. Un avantaj a fost impartasirea de experienta la intalnirile periodice intre totii direc