Ultra-confortabilul SUV premium japonez epatează cu un bagaj obscen de dotări şi cu o grijă aproape înduioşătoare pentru mediu.
1 /.
Obsesia japonezilor pentru modele hibride a născut cel mai blajin "monstru" pe patru roţi.
SUV-ul premium Lexus RX 450h face paradă cu un nivel luxuriant de dotări puse la dispoziţia şoferului şi, mai ales, prin amprenta poluantă uluitor de mică pentru o maşină atât de bine crescută.
Consum de vis
Avem, aşadar, 2,2 tone, un motor pe benzină de 3.5 litri (plus alte două unităţi electrice), 299 de cai-putere şi emisii medii de 145 de grame dioxid de carbon pe kilometru.
O comparaţie ar prinde bine.
Să luam un model ceva mai cunoscut. Dacia Sandero. Cea mai plăpândă versiune are o tonă şi vine cu un motor pe benzină de 1.2 litri capabil să ofere 75 de cai-putere.
Vă aşteptaţi, desigur, ca hatchbackul românesc să stea mai bine la capitolul ecologic. Aşa şi este, dar diferenţa cu care "se impune" – 10 g/km – nu face decât să cimenteze convingerea că inginerii Lexus şi-au vândut, probabil, sufletele în schimbul ace lui rezultat incredibil pe partea de emisii.
În testul efectuat zilele trecute, Lexus RX 450h a completat tabloul "verde" cu un consum salutar, care a coborât până la 7,7 l/100 km.
Toată această frenezie eco este susţinută, fără doar şi poate, de cele două motoare electrice, unul pe axa spate, altul pe puntea faţă, care se grăbesc să îşi asume sarcina deplasării maşinii de fiecare dată când pedala de acceleraţie este călcată finuţ, la viteze legale pentru deplasarea prin oraş.
De altfel, confortul la rulare ce poate spera, într-o bună zi, să atingă perfecţiunea, vine ca o invitaţie la un stil de condus care îi va cam scoate din sărite pe mulţi dintre grăbiţii către nicăieri prezenţi în număr alarmant de