Companiile continua sa investeasca sume uriase pentru promovarea brandului de catre o persoana publica. Vezi care este procesul prin care marcile isi aleg vedetele care sa le reprezinte imaginea.
In Romania, practica a inceput sa devina tot mai adoptata de catre companii, vedetele autohtone fiind din ce in ce mai dorite pentru reclamele firmelor. Unul dintre cele mai recente exemple este Inna promovand Pepsi, brand care in anii '90 se promova pe plan local prin imaginea lui Michael Jackson.
Pe lista vedetelor care au ales sa reprezinte un brand s-au mai aflat, de-a lungul timpului si Andreea Raicu care a promovat samponul Wash&Go, cantareata Andra care a fost imaginea Garnier, fotbalistul Adrian Ilie care a facut reclama pentru mezelurile Campofrio sau Monica Birladeanu cu Olay.
Jojo imaginea rexonaDe asemenea, compania Rexona a ales-o pe actrita Jojo sa reprezinte brandul, in timp ce Nadia Comaneci face reclama la margarina Rama.
Cu toate acestea, folosirea vedetelor in reclame are un impact in scadere asupra consumatorilor din orasele mici si din mediul rural, dar in crestere in Bucuresti si orasele mari.
In Bucuresti numarul persoanelor carora le este atrasa atentia de reclamele in care apar vedete a crescut in 2011 cu 13%, fata de 2002, potrivit unui raport de cercetare despre modul in care romanii percep publicitatea, realizat de GfK Romania.
DailyBusiness Video: Nadia Comaneci si margarina Rama
Calin Clej, marketing manager Beverages PepsiCo Romania, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca prezenta unei vedete in campania de imagine nu este "must have brand fashion", ci o strategie de constructie a unui brand, adoptata de multe alte firme.
"Aceasta strategie de comunicare este parte din ADN-ul global al brandului Pepsi si a fost initiata cu multe decenii in urma.