Daca mai este nevoie de dovezi pentru ceea ce inseamna Facebook, Mark Zuckerberg creatorul retelei ne-a oferit o demonstratie. Am urmarit (din intamplare!), postarea lui Mark Zuckerberg pe pagina sa si iata povestea.
La ora 11.00 - ora Romaniei, Mark Zuckerberg (care cred ca era undeva in New York) scrie pe pagina sa "getting ready for f8 - at Facebook HQ".
Curiozitatea ma impinge imediat catre pagina Facebook HQ, pagina pe care Mark Zuckerberg o promoveaza. Imi spun: daca zice el, trebuie sa fie ceva cu pagina asta! In acel moment pagina cu pricina era complet goala, fara nicio insemnare, fara nicio precizare, fara niciun continut, dar avea deja peste 42.000 de fani.
Dau like la postarea lui Zuckerberg si ma incanta (desi nu apuc sa ma gandesc foarte bine de ce!), faptul ca sunt unul din primii 500 care au bifat mana cu degetul ridicat. In secunda urmatoare, numarul celor care facusera deja acelasi gest ajunsese la peste 8.000. Trecusera patru minute.
Cinci minute de la anunt, numarul celor care apreciasera postarea lui Mark (imi permit sa-i spun pe nume, suntem prieteni pe Facebook), era de aproape 10.000 (rotunjesc cifrele pentru ca imi este greu sa tin pasul cu ritmul in care acestea cresc). In plus 400 de utilizatori ai Facebook dadusera share la postarea care in fapt nu spunea nimic.
Ma duc din nou pe pagina pe care Zuckerberg o anunta si constant ca aceasta este mai departe goala... Dar sase minute mai tarziu Zuckerberg adunase 11.000 de "like". Dau un refresh si numarul sare la 13.800. La share se ajunsese deja la 630.
In plus, apar comentarii. Cineva remarca viteza de comunicare (recunosc ca in acest moment mi-a venit ideea sa va povestesc si voua, si dintr-o data m-am simtit ca un comentator la o finala de meci). Oare Zuckerberg este undeva in fata un