Tocuri-cui de 12 centrimetri şi picioare care nu te dor. Pare desprins dintr-un basm? Ei bine, spre deosebire de condurii Cenuşăresei, pantofii Manolo Blahnik sunt cât se poate de reali. Atunci când poartă tocuri, femeia se transformă, iar o pereche bună de pantofi poate schimba vieţi. Pe baza acestor două idei şi-a construit Manolo Blahnik imperiul de lux.
A fost nevoie de câteva secole pentru ca încălţămintea să evolueze de la funcţia sa de bază - protecţia picioarelor - la statutul de artă. Manolo Blahnik a avut nevoie însă de doar câteva decenii pentru a ajunge o emblemă în industria luxului.
Preţurile ridicate şi caracterul exclusivist nu le descurajează pe cele câteva milioane de cliente, ci, mai degrabă, par să le convingă că au nevoie de acelaşi model în mai multe culori.
În contextul revoluţiei fustei mini din anii '70, încălţămintea butucănoasă, colţuroasă şi cu tocuri groase specifică acelei perioade începuse să arate din ce în ce mai nepotrivit. Între toate perechile de saboţi (atât de populari în acea vreme), tocurile-cui şi curelele subţiri propuse de Blahnik au atras imediat atenţia.
Dintre banani în magazine de lux
Printre cei care au remarcat pantofii cu finisaje lucrate numai de mână s-a numărat Ossie Clark, cel mai în vogă designer londonez al acelor vremuri. Acesta i-a cerut lui Blahnik să realizeze încălţămintea pentru următoarea sa prezentare de modă. Restul e istorie. Temelia imperiului Blahnik a început însă cu câteva decenii bune înainte, pe vremea când designerul considerat alfa şi omega într-ale pantofilor copilărea pe o plantaţie de banani. Manuel Blahnik Rodriguez s-a născut în noiembrie 1942 în Insulele Canare din Spania într-una dintre cele mai înstărite familii din regiune. Dragostea pentru încălţăminte a început chiar de pe atunci, chiar dacă viitorul designer a ştiut-o sau nu. În interviurile acordate du