Dacă vă uitați la televizor e imposibil să nu fi fost asaltați de reclamele RMGC legate de miile de locuri de muncă pe care proiectul minier de la Roșia Montană ar urma să le creeze. O teză susținută publicitar, de altfel, și de președintele României, Traian Băsescu. La finalul spotului aveți și un îndemn de a vizita site-ul RMGC.
Într-adevăr, dacă intri pe site-ul RMGC, primul mesaj care îți sare în ochi e cel în care se afirmă că ”3.600 de români vor avea de muncă” dacă proiectul pornește. ”În faza de construcţie a minei, la Roşia Montană vor lucra 2.300 de oameni. Apoi, pe perioada de funcţionare a minei, Proiectul Roşia Montană va crea peste 3.600 de locuri de muncă directe şi indirecte, conform economiştilor britanici de la Oxford Policy Management”, scrie în alt mesaj de pe site-ul RMGC. Cum am menționat și cu alte ocazii, informațiile de pe site-ul RMGC nu sunt cele oficiale (acesta fiind un site publicitar, la fel cum Oxford Policy Management este o firmă de PR și lobby, nu Universitatea Oxford).
Dacă doriți informații oficiale, atunci trebuie să vizitați și site-ul companiei mamă – Gabriel Resources, care deține 80,69% din RMGC. Fiind cotată la bursă, Gabriel Resources nu-și permite să se joace cu cifrele pe site-ul oficial. Iar dacă aveți răbdare să citiți sutele de pagini de studii și analize, veți afla măcar o parte dintre cifrele reale ale proiectului de la Roșia Montană. Cum ar fi și cele legate de locurile de muncă.
Astfel, veți putea citi studiul de fezabilitate realizat de Washington Group International, Inc. În 2005-2006, care a stat la baza proiectului depus de RMGC spre avizare la Guvernul României în iunie 2006. Câte locuri de muncă sunt necesare conform acestui studiu: 1040 de locuri de muncă directe și indirecte (vezi facsimil) în perioada de construcție (910 directe, 130 indirecte) ; adică mai puțin de jumătate decât cele