Reamenajarea celui mai mare aeroport low-cost din ţară, „Aurel Vlaicu“ din Bucureşti, va începe de la finele anului viitor.Aglomeraţia, sacoşele de rafie şi aspectul de aerogară de periferie a aeroportului vor fi înlocuite cu aeronave mici şi foarte luxoase.
„Schimbarea la faţă“ a aeroportului Băneasa din Capitală va costa între cinci şi zece milioane de euro, lucrările urmând să înceapă, cel mai devreme, la sfârşitul anului viitor. Astfel, companiile low-cost nu vor mai opera pe noua aerogară şi vor fi obligate să-şi facă bagajele şi să se mute la Otopeni. Această schimbare îi va costa tot pe călătorii care optează pentru curse ieftine şi care vor plăti în plus, pentru bilete, cel puţin patru euro.
Proiectul de modernizare prevede ca Aeroportul Băneasa să arate ca London City Airport. Aerogara din capitala Angliei are cel mai mare suport de la comunitatea de afacerişti care-l utilizează, cu un check in care durează 20 de minute.
Taxe la standarde VIP
Sălile de aşteptare se vor transforma în saloane şi restaurant de lux, iar călătorii îşi vor aştepta zborul pe canapele confortabile din piele. „Dacă România va intra în spațiul Schengen, operatorii vor decide cu care dintre aeroporturi vor prefera să lucreze. Pe Băneasa nu se vor putea opera zboruri Schengen și non-Schengen, în același timp“, a explicat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale Aeroporturi București. Pe dealtă parte, oficialul a mai spus că „odată cu modernizarea Aeroportului „Aurel Vlaicu“ (Băneasa), taxele vor fi la standarde VIP. Astfel, firmele care operează zboruri low-cost nu își vor permite să ofere servicii ieftine la tarife de lux“.
Otopeni, ultima frontieră
Aeroportul Henri Conadă (Otopeni) a fost, de asemenea, supus unui proiect de dezvoltare. Autorităţile au construit, anul trecut, un terminal, proiectat în forma unei vior