Deşi 95% dintre telespectatorii autohtoni sunt deranjaţi de publicitatea televizată, o parte din vina pentru calitatea proastă a unor spoturi o poartă chiar ei. Sursa: SHUTTERSTOCK
Potrivit unui studiu realizat de curând de către Gfk pentru site-ul IQads, 95% dintre români sunt deranjaţi de reclamele de la televizor. Un procent care ridică unele semne de întrebare, având în vedere că există nenumărate site-uri, bloguri şi evenimente dedicate publicităţii.
Mai mult, industria de advertising este inclusă de multe ori în cea de divertisment, iar unele persoane plătesc pentru a urmări spoturi, în cadrul nopţilor devoratorilor de publicitate.
Pentru a explica dezinteresul românilor pentru publicitatea la TV, EVZ a stat de vorbă cu publicitarii autohtoni.
Tirania mediocrităţii
"Mă îndoiesc că procentul de 95% e corect, probabil s-a ajuns la el ca urmare a modului în care a fost pusă întrebarea. Pe mine astfel de procente mă duc cu gândul la Ceauşescu", îşi exprimă Bogdan Naumovici, director de creaţie 23 Communication Ideas, îndoiala privind corectitudinea sondajului.
"E drept totuşi că publicitatea este mai plictisitoare ca acum 5-6 ani şi sunt de acord că ar trebui să facem publicitate mai entertaining, însă dacă 95% dintre români ar fi atât de agasaţi de reclamele TV, n-ar mai cumpăra produsele promovate, iar astfel publicitatea televizată ar dispărea", explică publicitarul de ce mass-media n-ar trebui să se grăbească să trâmbiţeze inutilitatea spoturilor.
În opinia lui Bogdan Naumovici, drama industriei autohtone de advertising este că, din contră, telespectatorii nu sunt exigenţi deloc şi cumpără produse şi servicii promovate cu ajutorul unor reclame plictisitoare. "Oamenii care vin în focus grupuri (o tehnică de marketing în care sunt intervievaţi, într-un cadru informal, mai mulţi cons