Austriecii de la Volksbank, care au reluat vânzarea de credite imobiliare după o pauză de doi ani, îşi propun deocamdată să-şi testeze forţa de vânzări amorţită după doi ani de suspendare a creditării şi se pregătesc să lanseze în săptămânile următoare un credit de consum cu garanţii.
Lucian Cojocaru, vicepreşedinte executiv pe retail, spune că noua ofertă a băncii va conţine până la sfârşitul anului minimum şase produse din game diferite şi afirmă că în prezent Volksbank urmează o strategie de creştere mult mai prudentă decât în trecut.
"Vrem să testăm forţa reţelei după doi ani de pauză, dar obiectivele sunt mai puţin ambiţioase decât cele de dinainte de 2008. Strategia noastră s-a schimbat între timp: nu mai suntem la fel de agresivi, nu ne mai propunem o luptă de preţuri."
Cât priveşte creditul ipotecar recent lansat, el spune că Volksbank are o ofertă promoţională în faza de proiect. "Vizează toate produsele de creditare din portofoliu şi am dori să ieşim cu ea pe piaţă în perioada octombrie-decembrie. Creditul de consum cu ipotecă se află printre produsele care vor fi lansate în perioada imediat următoare."
Austriecii vând credite pentru locuinţe cu dobânzi de 9,61% la lei şi respectiv 6,98% la euro, rezultate din aplicarea unor marje de 2,95 puncte procentuale, respectiv 5,45 puncte peste indicatorii de referinţă Robor la şase luni şi Euribor la trei luni.
Creditul imobiliar a fost principalul vehicul de creştere a afacerilor Volksbank în anii de boom, când banca urcase până pe locul trei în sistem în funcţie de activele deţinute.
Banca a avut însă probleme cu portofoliul de împrumuturi din cauza expunerii masive pe credite imobiliare. Şi aceasta în condiţiile în care rezultatul creşterii rapide din trecut a fost acumularea în portofoliul băncii a jumătate din soldul creditelor în franci elveţieni luate de români.
Cojoca