Zonele care le pun cele mai mari probleme şoferilor sunt în apropierea hipermarket-urilor. Şefii Primăriei susţin că 80% din soluţiile propuse în urmă cu doi ani de firma care a realizat studiul de trafic în municipiu au fost puse în practică.
În şedinţa de Consiliul Local din 2009 în care a fost aprobat studiul realizat de Institutul de Cercetări în Transporturi (Incertrans), primarul Ion Lungu afirma că măsurile vor fi implementate pe etape, până în 2025. Viceprimarul Viorel Seredenciuc se laudă însă că în ultimii doi ani au fost aplicate majoritatea propunerilor. „Am pus în practică circa 80% din soluţiile rezultate din studiul de trafic realizat în 2009, constând în amenajarea sensurilor unice şi instalarea unor semafoare“, a declarat Viorel Seredenciuc.
Întrebat despre semaforizarea intersecţiilor în sistem undă verde, viceprimarul a recunoscut că acest obiectiv nu a putut fi încă îndeplinit. Nici instalarea sensurilor giratorii indicate de specialiştii Incertrans nu a fost realizată, cu atât mai puţin amenajarea benzilor de stocaj stânga. Următoarele modificări în trafic sunt preconizate pentru anul viitor, la finalizarea parcărilor subterane, când unele străzi din zona centrală vor avea sens unic.
Blocaje în sensurile giratorii
Străzile din Suceava sunt însă zilnic sufocate de cozi de maşini. „De regulă, blocaje în trafic avem pe Calea Unirii, în zona sensului giratoriu de la Bazar, şi în intersecţia dintre Bulevardul 1 Decembrie şi strada Scurtă. Biroul Rutier a constatat periodic un flux aglomerat în zona hipermarket-urilor. Dar sunt puţine cazurile în care e nevoie de intervenţia poliţiştilor pentru a aplana conflictele dintre şoferi“, a declarat Bogdana Crăciun, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Suceava.
Şoferii şi pietonii au nemulţumirile lor legate de felul în care se circulă în municipiul Suceava. Pietonii reclam