IAR-111, avionul supersonic românesc, a a ajuns la finalizarea simulărilor aerodinamice, a anunţat Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA).
ARCA a început simulările Computer Fluid Dynamics (CFD) pentru avionul IAR-111 Excelsior în anul 2010. De atunci, ARCA a continuat aceste simulări pentru toate configuraţiile posibile de zbor. Durata mare a acestor simulări a fost determinată de complexitatea si cantitatea calculului necesar. În această perioadă trei computere de la ARCA au funcţionat aproape non-stop.
“La sfârsitul anului 2010 aveam deja o imagine clară asupra configuraţiei avionului IAR-111 Excelsior, în urma rulării simulărilor aerodinamice. Acest lucru ne-a permis să demarăm lucrul la avion, la începutul anului 2011. De atunci, au fost rulate simulări pentru toate configuraţiile de zbor, altitudini si viteze. Aceste simulări ne-au indicat sa efectuăm câteva modificări care au optimizat geometria avionului, chiar în timpul procesului de construcţie, precum coborârea motorului avionului cu 30 cm sub planul aripii, cresterea anvergurii aripii cu 90 cm, etc. În acest moment este foarte probabil să menţinem această configuraţie a aparatului.”, a declarat Dumitru Popescu, Presedinte ARCA.
Avionul IAR-111 Excelsior va fi utilizat de către ARCA ca platformă pentru lansarea rachetei Haas II pentru Competiţia de astronautică de Google Lunar X Prize, cât si pentru dezvoltarea tehnologiilor pentru industria turismului spaţial. Programul ARCA pentru Competiţia Google Lunar X Prize este finanţat cu surse exclusiv private şi are programat primul zbor în toamna anului 2012.
IAR-111, avionul supersonic românesc, a a ajuns la finalizarea simulărilor aerodinamice, a anunţat Asociaţia Română pentru Cosmonautică şi Aeronautică (ARCA).
ARCA a început simulările Computer Fluid Dynamics (CFD) pentru avionul IAR