Klaus Pumpel, CEO al grupului TUI din Austria, cu afaceri de 16,3 mld. euro, susţine că nu ştie nimic despre brandul turistic al României lansat anul trecut după o investiţie de 900.000 de euro şi că nu a auzit sloganul cu care se promovează ţara noastră, respectiv Explore the Carpathian Garden.
"Nu ştiu de acest slogan pentru că în Austria şi Germania unde trăiesc şi muncesc nu l-am văzut sau auzit niciodată. Poate că acest slogan şi brand turistic este mult mai cunoscut în alte ţări, considerate surse de turişti pentru România", a declarat Klaus Pumpel pentru ZF. Pumpel conduce TUI Austria Holding, cu venituri de 16,3 miliarde de euro şi 71.000 de salariaţi anul trecut. TUI oferă servicii turistice pentru 30 de milioane de clienţi, potrivit oficialilor companiei. Klaus Pumpel a venit în România pentru anunţarea unui parteneriat în turism încheiat cu grupul Eurolines, al omului de afaceri Dragoş Anastasiu, ce controlează 52 de agenţii de turism. Anul trecut, Ministerul Turismului şi Dezvoltării Regionale (MDRT) a lansat brandul turistic al ţării, realizat de asocierea formată din THR şi Taylor Nelson, după o investiţie de 900.000 de euro din fonduri europene, care urma să fie promovat în mai multe ţări europene, inclusiv în Germania şi Austria. Cu toate acestea, doar 1,3 milioane de turişti străini s-au cazat în 2010 cel puţin o noapte la un hotel sau o pensiune din România, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică. "Austriecii, germanii, francezii sau italieni nu se gândesc la România când vine vorba de destinaţia în care să îşi petreacă vacanţa. Aceasta este realitatea. Dacă vor să meargă la mare, aleg mai repede Turcia sau Grecia, iar când vine vorba de schi, sunt multe alte opţiuni, mai puţin România", susţine Pumpel. Turiştii vest-europeni din ţări precum Austria sau Franţa au stat de parte de ţara noastră anul trecut, deşi ace