Maşinile electrice pot servi pentru a stoca curentul electric. Această resursă va putea fi utilizată acasă, pe post de rezervă "la nevoie", după implementarea reţelelor electrice inteligente.
În cadrul Forumului Economic de la Krynica Zdrój, Polonia, una din temele principale a fost reducerea consumului de energie şi găsirea unor sisteme şi tehnologii inteligente care să conducă la acesta.Maşina electrică a fost vedeta discuţiilor.
Protagoniştii dezbaterii internaţionale -printre care s-au aflat şi reprezentanţi ai BMW şi ai Schneider Electric au ajuns la concluzia că folosirea maşinilor electrice ar duce la scăderea de două-trei ori a consumului de energie primară (combustibilul din transport) şi ar spori procentajul virtual al energiei regenerabile de pe piaţa de consum cu 250%.
Şi pentru ca maşinile electrice să fie folosite în masă, este nevoie ca ele să devină cât mai independente, să se alimenteze cât mai rar, dacă se poate prin sisteme noi, nu la clasica priză. Reţelele electrice smart grid vor asigura tehnologia necesară în acest sens şi vor permite transportul energiei electrice în dublu sens - şi de la maşină la casă şi de la casă la maşină.
Maşina, pe post de generator, în cazul penei de curent
În acest context, maşinile electrice pot stoca curent electric şi acest depozit de energie poate fi folosit, de exemplu, în gospodării pe post de generator sau ca modalitate de a furniza un sistem de servicii pentru transmiterea sau distribuirea unui sistem operator (cu un număr mare de asemenea "depozite").
Deja sunt implementate proiecte pilot denumite vehicle to grid - V2G, de către Schneider Electric, proiectate special pentru a optimiza sistemul energetic.
Reţelele electrice inteligente sunt primul pas
Astfel de sisteme vor putea fi adoptate rapid şi la noi după ce şi în România se va trece la un sistem de reţele ele