Acordarea de către Aeroportul Timişoara a unui discount de până la 85 la sută din tarifele practicate nu poate fi justificată din punct de vedere economic
"Acţionând în condiţii economice identice, un investitor privat nu ar fi acordat un astfel de discount"
Şi Comisia Europeană a apreciat că tarifele preferenţiale reprezintă ajutor de stat, care poate prejudicia "semnificativ şi ireparabil" concurentul Carpatair
Discounturile oferite Wizz Air de Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara, de până la 85% din tarifele practicate pentru avioanele cu capacitate ridicată, constituie un avantaj de natură economică atribuibil statului, în calitate de acţionar majoritar al aeroportului, că acordarea reducerii nu poate fi justificată din punct de vedere economic şi că măsura distorsionează concurenţa, a hotărât Tribunalul Timiş. Decizia a fost luată la 30 august, într-un proces iniţiat de Carpatair împotriva Aeroportului Internaţional Traian Vuia din Timişoara, putându-se formula recurs în termen de 15 zile de la comunicare.
"Acordarea discountului nu poate fi justificată din punct de vedere economic, întrucât, aşa cum a reţinut şi Comisia Europeană în par. 164 din (...) Comunicarea în cazul "Wizz Air" (înregistrată la SC Carpatair SA - n. red.) nu există niciun indiciu credibil cu privire la faptul că utilizarea unei aeronave mai mari duce la o reducere de peste 70% a costurilor aeroportului, atunci când manipulează astfel de aeronave; totodată, beneficiarul Wizz Air plăteşte o sumă neglijabilă pentru taxele de aeroport, care, la prima vedere, nu este suficientă nici măcar să acopere cheltuielile generate de operarea pe aeroport. Prin urmare, un investitor privat, acţionând în condiţii economice identice, nu ar fi acordat un astfel de discount", notează judecătorii Secţiei Comerciale şi de Contencios Administrativ a Tribunalului Timiş