Reprezentanţii corporaţiilor din Capitală sunt din ce în ce mai dispuse să-şi lase angajaţii să se implice în campanii de voluntariat, acestea oferindu-le abilităţile pe care în mod normal le-ar dobândi prin traininguri. Politicile de responsabilitate socială în marile companii, deşi la început de drum, antrenează din ce în ce mai mulţi angajaţi care vor să dea din timpul lor unei cauze nobile.
Cum să susţină o cauză, să vorbească în public fără probleme, să fie mai bine organizaţi şi să socializeze mult mai bine. Toate aceste abilităţi pe care marile companii sunt dispuse să arunce bani buni sunt acum dobândite de angajaţii lor prin voluntariat, o tendinţă din ce în ce mai întâlnită în corporaţii. La plantat copaci, la construit case pentru sinistraţi ori în faţa claselor de elevi, învăţându-i să respecte mediul, oriunde şi-ar trimite angajaţii, companiile pot să jure că aceştia se întorc la birou mai bine pregătiţi. E o situaţie din care câştigă toată lumea, compania angajaţi mai bine instruiţi şi o imagine mai bună, iar angajaţii au o modalitate plăcută de a socializa şi de a-şi petrece timpul liber. Nu este deloc de lepădat câştigul spiritual pentru voluntar. Pentru că angajaţii care se implică în activităţi comunitare se jură că o fac nu ca să câştige clemenţa şefului, cum spun gurile rele, ci pentru a oferi ceva celor din jur.
Cu toate că e greu să-ţi închipui că cineva care pierde şi zece ore pe zi la birou, este dispus să-şi sacrifice şi weekendurile pentru activităţi de voluntariat, sute din angajaţii Petrom fac asta. Claudia Jianu este expert raportare de mediu în cadrul companiei şi în timpul liber, voluntar cu acte în regulă. Este deja trecut de şase după-amiaza şi nu şi-a terminat încă treaba. Mereu se găseşte ceva de făcut, aşa că îi prinde bine „să mai iasă la voluntariat”. Şi nu-i greu să ţi-o imaginezi că a lăsat astă-primăvară cămăş