Promovarea României în afara graniţelor este esenţială pentru industria autohtonă a turismului, mai ales că mulţi potenţiali turişti nici nu iau în calcul melegurile româneşti pentru a-şi petrece vacanţele, crede Klaus Pumpel, CEO al TUI Austria.
Impunerea României ca destinaţie pentru turiştii străini se va realiza numai cu eforturi şi mulţi bani. „Ştiu că, în România, sunt alocate bugete frumoase pentru promovarea turismului, însă şi continuitatea este un factor-cheie“, a declarat Pumpel pentru „Adevărul“. Chiar dacă s-au investit fonduri semnificative în noua strategie de promovare a industriei turistice româneşti, efectele nu se pot vedea într-un an, ci abia după doi, trei ani, a adăugat acesta.
„Ne vom axa în special pe pachetele pentru zona Deltei, pe regiunea Dunării şi pe litoral. Nu ştiu nimic despre staţiuni de schi din România“, a declarar Pumpel astăzi. Cu toate acestea, el a refuzat să facă o estimare privind numărul de străini care vor veni anul viitor în România prin TUI sau privind numărul de români care vor cumpăra vacanţe în străinătate prin intermediul agenţiei.
„Timpurile în care trăim nu sunt cele mai bune pentru turism, dar trebuie să rămânem opţimişti“, a adăugat acesta.
„Problemele de anul acesta din Tunisia şi Egipt i-au făcut pe oameni să se reorienteze către Turcia şi Spania, dar şi către Bulgaria şi România“, spune Pumpel.
Se ridică România la standardele turiştilor nemţi sau vor fi aceştia dezamăgiţi? „Trebuie să le spui la ce să se aştepte. Dacă preţul este bun, poţi vinde orice. Există un segment care merge în Bulgaria, dar care poate la fel de bine să meargă în România“, adaugă directorul general. Bulgaria obţine însă „puncte“ în plus pentru că infrastructura de pe litoral – hoteluri, restaurante – a fost elaborată de operatori nemţi, care au adus cu ei know-how-ul. „Bulgaria a avut numai sezoane bune