Portalul de știri UNIMEDIA împlinește astăzi 6 ani de la lansare. E o bună ocazie să privim în trecut, ca să înțelegem mai bine de unde am pornit, dar și să ne gândim la rostul și rolul UNIMEDIA de mai departe.
Dumitru Ciorici, unul dintre partenerii de afaceri la UNIMEDIA, actual director editorial, a prezentat o serie de curiozități: începând de la datoriile de zeci de mii de lei, până la cum timp de 4 ani proprietarii site-ului au lucrat cot la cot pentru 0 lei salariu. Tot la capitolul curiozități aș mai adăuga că, în primii 2 ani de activitate, personal nu am avut nicio legătură cu UNIMEDIA. De abia în 2007, împreună cu frații Galușca și Dumitru Ciorici am creat New Media Group și am relansat UNIMEDIA.
Pentru mine e plăcut să constat că:
- echipa este formată exclusiv din tineri și asta se simte în conținut: chiar dacă mai sunt unele greșeluțe în știri, UNIMEDIA a revoluționat presa online în cei 6 ani de activitate.
- zilnic, cca 30 de mii de oameni se informează de pe UNIMEDIA. Prefer să nu mă avânt în laude. Cred că cifra spune multe.
- site-ul se autofinanțează în proporție de 100%. Și aduce profit. Criza financiară din ultimii ani a fost un mare avantaj pentru dezvoltarea presei online. Furnizorii de publicitate au înțeles că online-ul este mai eficient.
Pe parcursul timpului, “gurile rele” ne-au vândut și cumpărat de mai multe ori. Inițial, în imaginația bogată a unor persoane, “ne cumpărase” Filat. Apoi Dodon. Mai nou, sunt politicieni care cred că ne-ar fi cumpărat Plahotniuc. Scuzați-mi modestia, dar nu cred că există un politician în Republica Moldova, care nu și-ar fi dorit să fie proprietarul UNIMEDIA
Sigur că mă doare când aud politicieni de rang înalt că ne acuză că “ne-am vândut” concurenților lor politici, chiar dacă sunt criticați în știri toți “îngerașii” noștri politici. Rămâne pe conștiința lor