Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) a investit peste 1 milion de euro in publicitatea facuta in presa scrisa in primele sase luni ale anului, potrivit datelor BRAT. Acest lucru a iscat o adevarat disputa pe marginea "cumpararii presei" prin publicitate, care nu a mai putut astfel sa-si exprime opiniile critice la adresa proiectului de exploatare a aurului.
Atunci cand insa "embargoul informational" a fost ridicat din cauza unor declaratii facute de personaje precum presedintele Traian Basescu, posturile TV, desi primeau publicitate de la RMGC, s-au ales cu sesizari din partea companiei, facute la CNA.
RMGC a investit, in primele sase luni ale anului, numai in presa scrisa din Romania, o suma de peste 1,047 milioane de euro, dintr-un total de 97 milioane euro, cat a atras printul de la toate companiile.
Potrivit cifrelor BRAT, RMGC se afla pe locul al optulea al investitorilor, dupa companii care functioneaza de ani buni in Romania cu cifre de afaceri anuale care se invart in jurul valorii de 1 miliard de euro, precum Orange sau Vodafone.
Cea mai mare parte din bugetul de investii in promovare a fost alocat de RMGC insa pentru spoturile TV. Cifra este insa tinuta la secret. Reprezentantii companiei nu au dorit sa dea un raspuns, in acest sens, solicitarii DailyBusiness.ro.
In aceste conditii, Mircea Toma, presedintele ActiveWatch-Agentia de Monitorizare a Presei, sustine ca presa s-a lasat cumparata de RMGC.
Mircea Toma a explicat pentru DailyBusiness.ro ca incheierea unei relatii financiare cu institutia media nu mai lasa loc de mesaje critice la adresa proiectului de promovare a exploatarii aurului din Muntii Apuseni, de catre canadieniii care conduc RMGC.
Reprezentantul AMP a mai spus ca in acest sens, a finalizat recent o campanie de monitorizare a presei.
El a adaugat ca