Atunci când francezii, germanii sau austriecii se gândesc la o destinație de vacanță nu le vine în minte România. De vină este slaba promovare de care are parte spațiul mioritic în străinătate și proasta reputație pe care am reușit să ne-o facem în câteva state cheie din Europa. Acesta este părerea lui Klus Pumpel, directorul executiv al filialei austriece a touroperatorului TUI.
Pumpel nu știe care este brandul sub care se străduiește Ministerul Dezvoltării și Turismului să vândă România turiștilor străini. Afirmă inocent că acest lucru s-ar putea datora faptului că el muncește și locuiește în Austria, iar acolo România nu este promovată.
Totuși, potrivit cercetării realizată de ministerul Elenei Udrea, Austria este considerată o piață sursă alături de Germania, Ungaria, Franţa, Italia, Marea Britanie, Irlanda, Rusia şi SUA.
Potrivit lui Klus Pumpel, CEO TUI Austria, România ar putea atrage turiști dacă va alege să se adreseze tinerilor, mai ales că aceștia se uită și la bani atunci când își stabilesc destinația de vacanță, iar România este una destul de accesibilă.
După extinderea în Slovenia și Slovacia, TUI Travel Center deschide primele unități și în România, în parteneriat cu Eurolines, grupul patronat de Dragoș Anastasiu. Acesta a recunoscut că România are în acest moment o problemă de imagine, dar spre ca parteneriatul cu TUI va aduce și ceva mai mulți turiști tstrăini pe plaiurile noastre.
”Dacă planurile noastre devin realitate, numărul străinilor veniți în România se va tripla la anul. Dacă în 2010 au fost o mie și ceva de străini, estimăm pentru anul viitor aproximativ 4.000 de turiști”, explică managerul Eurolines.
Cifra ar putea fi ridicată la 10.000 de turiști dacă s-ar lua în calcul rezervările la hotelurile din România efectuate prin intermediul portalului de rezervări online al TUI