Ministerul Turismului speră că prezenţa grupului TUI în România va aduce mai mulţi turişti străini. Compania se concentrează însă pe trimiterea românilor în alte ţări. „România nu este o destinaţie de vacanţă pe harta nemţilor“, a declarat ieri Klaus Pumpel, CEO al TUI Austria.
În 2006, doi mari touroperatori din Europa părăseau piaţa românească, şi asta nu fără acuze şi nemulţumiri. Sezonul estival prea scurt, serviciile slabe ale hotelierilor şi ale restaurantelor, unităţile de cazare vechi, predominant de 2-3 stele, şi preţurile prea ridicate erau doar câteva dintre problemele semnalate de compania Thomas Cook şi de grupul TUI, ambele din Germania.
Cinci ani mai târziu, TUI îşi extinde iar operaţiunile în România, prin parteneriatul cu grupul autohton Eurolines. Din 2010, TUI a revenit pe piaţa locală, oferind în cataloagele sale şi pachete cu destinaţia România, după încheierea unui acord cu Ministerul Turismului. În primăvară, grupul Eurolines a anunţat că va prelua operaţiunile de pe piaţa autohtonă ale TUI, urmând să integreze şi Danubius Travel, societate deţinută de grupul german în România. Reţeaua de 52 de agenţii deţinută de Eurolines se va rebrandui în TUI Travel Center, urmând ca numărul acestora să crească la 100 în următorii trei ani, a declarat ieri Herald Kraus, directorul de marketing şi de vânzări al TUI Austria.
Nu s-a schimbat nimic
Ce s-a schimbat între timp pe piaţa românească? „Lucrurile nu s-au schimbat. Am fost de faţă la acele discuţii şi pot spune că ei criticau în cunoştinţă de cauză. România rămâne la aceeaşi distanţă faţă de Bulgaria din multe motive - infrastructură, hoteluri, servicii, preţuri", a declarat ieri Ciprian Popescu, managing director Danubius Travel, societate deţinută de TUI în România, care va fi integrată de Eurolines.
Şi atunci ce i-a atras pe nemţi înapoi în România? „Vom învăţa împreună