Noile normative ale CSA îi obligă pe cei care doresc să vândă asigurări să aibă certificat de calificare profesională.
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) reaminteşte că persoanele care doresc să lucreze în distribuţia produselor de asigurare au obligaţia să prezinte un certificat de calificare profesională în domeniul asigurărilor. Conform normelor emise de CSA referitoare la pregătirea profesională, certificatul reprezintă o condiţie pentru încheierea, pentru prima dată, a unui contract de muncă, de mandat sau intermediere în domeniul asigurărilor.
În plus, atât persoanele care vor activa în domeniul distribuţiei produselor de asigurare, cât şi cei care lucrează deja în sistem sunt obligaţi ca, din trei în trei ani (respectiv doi ani în cazul conducătorilor intermediarilor), să facă dovada că au urmat un program de pregătire profesională continuă aprobat de către CSA. Aceste perioade se calculează de la data de 1 octombrie 2010. „Piaţa asigurărilor are un mare potenţial de dezvoltare şi cu siguranţă va crea multe oportunităţi pentru forţa de muncă în următorii ani. Rolul nostru este să ne asigurăm că cei care lucrează în această piaţă au şi competenţe profesionale suficiente astfel încât clienţii lor să înţeleagă exact ce cumpără", arată CSA.
Care sunt condiţiile pentru obţinerea certificării?
Certificatul de calificare profesională/pregătire profesională continuă se poate obţine în urma susţinerii unui examen organizat de către Institutul de Management în Asigurări (IMA), după frecventarea unor cursuri de profil la oricare dintre furnizorii de programe educaţionale autorizaţi. IMA este instituţia de educaţie profesională înfiinţată de CSA în vederea implementării programelor de pregătire profesională (calificare şi pregătire profesională continuă) într-un mod unitar.
În ceea ce priveşte cursurile de profil, IMA a autorizat pâ