Deşi este criză, afacerile trebuie să continue, în ciuda dificultăţilor cauzate de climatul economic nefavorabil, iar cei care nu-şi permit un spaţiu fizic într-o clădire de birouri apelează la birourile virtuale. Furnizorul de spaţii de lucru flexibile, Regus, liderul global al acestei pieţe, anunţă pentru piaţa românească o creştere de aproximativ 50% în primele şase luni ale acestui an, faţă de perioada similară a anului trecut. Reprezentanţii Regus pun această evoluţie pe seama dorinţei companiilor de a menţine costurile la niveluri cât mai reduse. "Deşi economia în România este în curs de revenire, întreprinderile mici sunt conştiente că trebuie să reducă în continuare costurile. Birourile virtuale oferă aceleaşi beneficii cu cele ale unui birou cu personal - respectiv o adresă de afaceri profesională şi un recepţioner profesionist care să răspundă la telefon. Întreprinderile vor scăpa de cheltuielile, riscul şi timpul de gestionare necesare pentru găsirea unei prezenţe fizice potrivite", a declarat, într-un comunicat, Gary Gurtler, vicepreşedinte Regus pe Europa Centrală şi de Est şi Balcani.
Birourile virtuale pot oferi adrese de afaceri care pot fi incluse în documentele companiei, un număr de telefon local dedicat şi un recepţioner care să preia apelurile telefonice, să colecteze şi să gestioneze corespondenţa, precum şi acces la birouri private sau la săli de şedinţe. "Unele companii utilizează biroul virtual ca soluţie permanentă; altele îl utilizează ca soluţie intermediară, înainte de a se extinde ca prezenţă fizică, fără costurile închirierii de spaţii de lucru profesionale sau angajării unui personal administrativ propriu", se mai arată în comunicatul Regus.
Deşi este criză, afacerile trebuie să continue, în ciuda dificultăţilor cauzate de climatul economic nefavorabil, iar cei care nu-şi permit un spaţiu fizic într-o clădire de birouri