După luni de tachinări, Google şi Facebook au intrat ieri în competiţie directă. Cea mai mare reţea de socializare are însă un avantaj major: un avans de peste 720 de milioane de utilizatori. Nicio altă reţea de socializare nu a reuşit să atace Facebook, care a avut o creştere constantă în ultimii şapte ani. Google+ face acest pas după ce a câştigat 25 de milioane de membri în trei luni.
Google, cel mai mare motor de căutare, are de ieri şi o reţea socială disponibilă oricărui utilizator de internet. Opţiunea, evidenţiată pe ecranul de start, se accesează cât se poate de simplu: tastezi numele, vârsta şi sexul, îţi configurezi profilul şi apoi începi să socializezi. Procedura este foarte asemănătoare celei de înscriere pe Facebook, la fel şi opţiunile.
Ce aduce în plus noul competitor? Opţiunea Hangouts, care permite utilizatorilor să realizeze conferinţe video cu cel mult 10 persoane, este oferită acum şi pentru telefoanele mobile. Aplicaţia poate fi folosită pe terminalele dotate cu sistem de operare Android 2.3+, cu camera frontală şi poate fi descărcată de pe Android Market. Pe lângă această lărgire a ariei de operare, Hangouts va include opţiuni asemănătoare
site-ului YouTube, deţinut tot de Google. Astfel, deşi limita de 10 persoane nu a fost modificată, videoconferinţele vor putea fi transmise în direct unui public nelimitat cu ajutorul Hangouts On Air.
Una dintre surprinzătoarele absenţe de pe Google+ care a creat nemulţumiri în rândul utilizatorilor a fost butonul de căutare. Odată cu schimbările recente, utilizatorii au la dispoziţie şi acest serviciu. O mişcare care a uimit şi fără o explicaţie clară este însă modificarea serviciului de mesagerie, cunoscut până acum drept Huddle. Începând de ieri, sistemul a fost botezat cu mai puţin originalul nume Messenger.
Liderul de piaţă de până acum a încercat să contracareze avantajele