Compania aeriană Wizz Air consideră că decizia Tribunalului Timiş legată de operaţiunile operatorului low-cost pe aeroportul Timişoara nu a luat în calcul beneficiile aduse atât pasagerilor, cât şi aerogării prin practicarea unor tarife mai mici, care au atras trafic mai mare, potrivit Mediafax.
"În mod specific se pare că Tribunalul nu a luat în considerare beneficiile generale ale aeroportului provenind din schema de tarifare, inclusiv venituri suplimentare atrase din, spre exemplu, parcare şi noile oportunităţi comerciale apărute ca urmare a creşterii numărului de pasageri. Faptul că toate veniturile de acest tip trebuie luate în considerare a fost confirmat de Comisia Europeană în decizia de referinţă care vizează Aeroportul din Bratislava", se arată într-un comunicat al Wizz Air.
Tribunalul Timiş a decis la 30 august în cadrul unui proces iniţiat de Carpatair împotriva aeroportului internaţional Traian Vuia din Timişoara, că reducerile oferite Wizz Air, de până la 85% din tarifele practicate, pentru avioanele cu capacitate ridicată, constituie un avantaj de natură economică atribuibil statului, în calitate de acţionar majoritar al aeroportului, că acordarea reducerii nu poate fi justificată din punct de vedere economic şi că măsura distorsionează concurenţa.
Wizz Air susţine că prevederile contractuale cu Aeroportul Timisoara sunt "în deplină concordanţă cu principiile economiei de piaţă privind investiţiile" şi nu implică ajutor de stat.
Potrivit Wizz Air, compania a contribuit "semnificativ" la creşterea traficului pe aeroportul din Timişoara din ultimii trei, de la 300.000 de pasageri la 1,2 milioane pasageri şi precizează că "aproape întreaga creştere fiind reprezentată de pasagerii Wizz Air".
"Wizz Air a generat această creştere cu operaţiuni eficiente, bazate pe o singură aeronavă alocată pentru Timişoara, care utilizează cu m