Într-un clasament al sumelor cheltuite pentru a promova o marcă în presa tipărită din România în primul semestru al acestui an, Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) se află pe podium. Conform monitorizării realizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pe baza valorii de rate-card, RMGC a cumpărat (în primele 6 luni din 2011) spațiu publicitar în presa scrisă din România în valoare de 1,04 milioane de euro. RMGC e devansată de Orange (2,55 milioane de euro) și Vodafone (2,2 milioane de euro), dar se află în fața Carrefour (1,02 milioane de euro), Mercedes-Benz (847.000 euro), Ford (706.000 euro), Metro Cash&Carry (562.000 euro), BCR Credite (525.000 euro), Ikea (487.000 euro) și BRD (484.000 euro).
La nivel de companii, RMGC se află pe poziția a 8-a, după Orange, Vodafone, Procter&Gamble, Heineken România, Beiersdorf AG (producătorul cosmeticelor Nivea), BCR și L Oreal, dar în fața Carrefour și Porsche România. Cu mențiunea că toate celelalte companii din TOP 10 promovează mai multe produse, în timp ce RMGC nu promovează vreun produs (!?).
Valoarea de rate-card nu reprezintă suma efectivă plătită de companii pentru publicitate, din această valoare scăzându-se discount-urile negociate de fiecare instituție media cu agențiile de publicitate și/sau beneficiarul publicității (clientul). Pe de altă parte, însă, în suma prezentată de studiul BRAT se regăsesc doar materialele (machete publicitare și advertoriale) marcate explicit, nu și publicitatea mascată sub forma de articole jurnalistice.
În plus, trebuie menționat faptul că bugetul pentru ziarele tipărite, reprezintă, în medie, maxim 10% din bugetul total al unei campanii de promovare prin mass-media (grosul ajungând la televiziuni, unde rate-card-ul la o emisiune de maximă audiență poate ajunge și la 10.000 de euro pentru o singură difuzare a unui spot de 30 de secunde).
Acum, dimensi