Prestaţia juriului şi a prezentatorilor, precum şi modul în care a fost promovată emisiunea sunt două dintre cauzele audienţelor sub aşteptări pe care le-a adus concursul de talente \"X Factor\". Sursa: ANTENA 1
Primele două ediţii ale emisiunii "X Factor", difuzate pe postul Antena 1 sâmbătă şi duminică seară, au fost învinse la audienţă de către două filme cu împuşcături difuzate pe Pro TV. Este vorba despre peliculele "Din Paris, cu dragoste" (2010) şi de "Curierul" (2002), cea din urmă fiind difuzată în trecut de multe ori pe posturile româneşti de televiziune.
Sâmbătă, "X Factor" a fost urmărită de aproximativ 650.000 de spectatori (5,6 rating pe segmentul 15-54 de ani urban), în timp ce filmul de la Pro TV, cu John Travolta în rolul principal, a înregistrat un rating de 6,2, pe acelaşi segment demografic. O zi mai târziu, audienţa emisiunii a scăzut considerabil, "X-Factor" obţinând un rating modest, de 4,3. Asta în condiţiile în care pelicula "Curierul", în care apare Jason Statham, a reuşit să facă un rating de 8,3, aproape dublu faţă de postul rival.
Antena 1 o dă cotită
Puşi faţă în faţă cu rezultatele slabe înregistrate de primele două ediţii ale emisiunii, reprezentanţii Antenei 1 încearcă să o dreagă din mers. Astfel, postul a hotărât să difuzeze X Factor numai sâmbăta. Este vorba de o ediţie care o va îngloba pe cea de duminică şi care va dura două ore (primele două ediţii au durat câte o oră şi jumătate).
Explicaţia oficială a postului a fost că schimbarea s-a petrecut la "cererea fanilor", însă surse din piaţa de media au declarat pentru EVZ că reprezentanţii postului sunt foarte dezamăgiţi de audienţele slabe şi încearcă să salveze imaginea show-ului prin aceast tertip.
Aceleaşi surse au expus pentru EVZ cauzele pentru care "X Factor", show care ar fi trebuit să scrie istorie la A