Românii au comandat mai multe Ferrari 458 Italia Spider, modelul decapotabil prezentat chiar zilele acestea la Salonul auto de la Frankfurt, decât Ferrari Four - break-ul dedicat familiştilor, lansat, ieri, la Bucureşti. Sursa: RĂZVAN PETRESCUSursa: RĂZVAN PETRESCUSursa: RĂZVAN PETRESCU
1 /.
Cel mai controversat sau cel mai special model Ferrari – depinde de percepţia fiecăruia – a fost lansat oficial în România.
Break-ul Four, comandat deja de şase compatrioţi – patru dintre ei vor intra chiar anul acesta în posesia maşinilor –, are un preţ minim de 220.000 de euro fără TVA şi înainte de a fi personalizat de viitorul proprietar.
După cum puncta chiar Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, modelul Four – etalat, în premieră, la Salonul auto de la Geneva din luna martie, reprezintă o noutate absolută pentru celebra casă de la Maranello. Pentru că, dacă ar fi să ne amuzăm puţin, este pentru prima dată când Ferrari face un Lamborghini.
Bun şi pe zăpadă
Four utilizează, în premieră pentru un bolid Ferrari, tracţiunea integrală. Sistemul care distribuie puterea dezvoltată de motor ambelor punţi este ceva obişnuit pentru un supermodel pus la punct de rivalii din Sant’Agata Bolognese.
Numele celui mai nou Ferrari ajuns în România ar putea veni chiar de aici – de la existenţa celor patru roţi motrice. La fel de bine, Four ar putea desemna faptul că ne aflăm în faţa unui autoturism care poate fi utilizat, fără probleme, în toate cele patru anotimpuri, aşadar, inclusiv iarna, pe zăpadă sau gheaţă.
Deşi anterior apariţiei sale s-a speculat masiv pe seama unui viitor SUV (pentru aşa ceva e nevoie de încă puţină răbdare), noul model pare mai degrabă o interpretare foarte interesantă a conceptului de break – maşină dedicată familiştilor.
Spre deosebire de un break clasic, Ferrari Four are doar două portiere, dar,