Autostrada Soarelui, care va lega Capitala de Constanţa, este aproape de finalizare, deschiderea traficului fiind programată pentru 2012
CNADNR şi Astaldi - Max Boegl au semnat, ieri, contractul pentru tronsonul de autostradă Cernavodă - Medgidia
Autostrada Soarelui, care va lega Capitala de Constanţa, este aproape de finalizare, deschiderea traficului fiind programată pentru anul viitor. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi consorţiul Astaldi - Max Boegl au semnat, ieri, contractul pentru construirea tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia.
Contractul actual, în valoare de 498,8 milioane de lei (116,4 milioane euro), fără TVA, presupune o economie de 60 de milioane de euro faţă de contractul cu firma franceză Colas, pentru acelaşi tronson, care a fost reziliat în primăvară. Proiectarea va dura trei luni, iar construcţia 12 luni. Perioada de garanţie a lucrărilor a fost stabilită pentru 48 de luni, potrivit unui comunicat emis, ieri, de Compania Naţională de Drumuri.
"Totodată, termenul pentru proiectare şi execuţie a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul antreprenor vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior", se menţionează în comunicat.
La începutul lunii septembrie asocierea Astaldi - Max Boegl a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia. Iniţial, contractul pentru segmentul Cernavodă-Medgidia a fost atribuit companiei franceze Colas, însă Ministerul Transporturilor a reziliat contractul în luna aprilie. Principalul motiv al rezilierii contractului a fost o solicitare a companiei Colas prin care cerea suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro, întrucât traseul