Piaţa de medicamente a crescut cu 6,2% (5,6% în euro) în primele şapte luni ale anului, până la 6,1 miliarde de lei (1,45 miliarde de euro), potrivit datelor companiei de analiză şi studii de piaţă IMS Health. În acelaşi interval s-au vândut cu 4,6% mai multe cutii de pastile.
Deşi piaţa s-a menţinut pe creştere, 2011 a marcat o încetinire comparativ cu anii precedenţi, când industria de medicamente vedea aprecieri de 15-20%.
Evoluţia mai slabă poate fi pusă pe seama precauţiei în condiţiile în care jucătorii îşi recuperează de la stat banii pe medicamentele gratuite şi compensate vândute la termene care pot ajunge şi la un an, conform unor informaţii furnizate anterior de companii.
Totodată scăderea puterii de cumpărare a afectat vânzările medicamentelor care se eliberează fără prescripţie medicală (OTC-uri, over the counter). Acestea au avut un plus de 4,9% (în euro) în primele şapte luni, sub evoluţia pieţei.
Pastilele pentru inimă conduc în topul vânzărilor
Medicamentele pentru inimă conduc în topul celor mai mari vânzări, cardiovascularele generând cumulat peste 280 mil. euro, în condiţiile unei creşteri de 2,8% (în euro). Această clasă se află de mai mulţi ani pe prima poziţie în clasament, în condiţiile în care afecţiunile inimii reprezintă principala cauză de mortalitate din România.
Pe de altă parte, cel mai bine vândut medicament din România (în valoare) în primele şapte luni ale anului a fost Seretide (tratarea afecţiunilor respiratorii din protofoliul GSK). Seretide a avut în acest interval vânzări de 24 mil. euro, la o distanţă de circa 4 mil. euro de următorul clasat, MabThera (împotriva cancerului, din portofoliul Roche).
Acelaşi lider
Liderul pieţei de medicamente a fost compania Sanofi-Aventis, cu vânzări de 128 mil. euro în primele şapte luni ale anului. Sanofi a urcat pe