Autorităţile americane antitrust anchetează compania Google pentru acuzaţii că ar fi mărit de 50 de ori tarifele la publicitatea online pentru reclame la produsele rivalilor de la Microsoft, scrie Bloomberg.
Comisia federală pentru comerţ (FTC) anchetează mai multe acuzaţii aduse Google, scrie Bloomberg, citând o sursă apropiată situaţiei care nu este însă autorizată să vorbească în public despre investigaţie. Plângerile sunt examinate în cadrul unei investigaţii mai extinse, lansate la începutul acestui an.
Dacă se vor dovedi adevărate, acuzaţiile Microsoft vor ajuta FTC să construiască un dosar care să demonstreze că gigantul online a abuzat de puterea conferită de faptul că deţine cel mai mare motor de căutare pe internet din lume, violând astfel mai multe legi americane, a comentat Andre Barlow, avocat specializat în dosare antitrust la casa de avocatură Doyle, Barlow & Mazard PLLC din Washington.
Adam Kovacevich, un purtător de cuvânt al Google, a declarat că firma nu are detalii despre acuzaţiile Microsoft, însă a precizat că tarifele pentru publicitate sunt în mod obişnuit determinate de o serie întreagă de factori aleatorii. "Unul dintre motivele pentru care sistemul nostru de publicitate merge atât de bine este acela că el este construit astfel încât să le afişeze consumatorilor reclame relevante", a declarat Kovacevich.
Jack Evans, un purtător de cuvânt al Microsoft, a confirmat că producătorul de software a formulat plângeri împotriva Google care au legătură cu sistemul de publicitate online, dar nu a dorit să ofere detalii. Companiei Google "ar trebui să-i fie interzise practicile care blochează inovaţiile realizate de alte companii şi alternativele competitive. Asta este ceea ce fac ei acum", a spus Evans.
Microsoft a depus prima plângere în septembrie 2007, atunci când Google a crescut costul pentru clicul pe o reclamă la