La sfârșitul anului 2006, Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP) Hunedoara a fost transformată în societate comercială, la care unic acționar era Consiliul Județean. Oficial, măsura a fost justificată prin pregătirea privatizării.
Primul semnal privind falimentul Drumuri și Poduri SA a fost tras de Costel Avram, actualul vicepreședinte al Consiliului Județean Hunedoara.
“Direcția de Drumuri este plină de datorii, are conturile goale, iar toate utilajele sale, pentru care s-au plătit bani grei, sunt gajate la bănci. Mă tem că o paște falimentul și e păcat ca o asemenea firmă să ajungă praf și pulbere”, prevestea, în 2008, Costel Avram.
În 2009, după un alt contract păgubos încheiat de Direcția de Drumuri, respectiv modernizarea DJ 668: DN 66 - Bucium Orlea , în care o parte dintre contractele încheiate sub antepriză erau sub semnul întrebării, Direcția Generală a Finanțelor Publice cere insolvența societății. Acest lucru fusese anticipat și de președintele COnsiliului Județean Mircea Moloț care vorbea de o eventuală cesionare către S.C Drupo o firmă numită “de casă”, a președintelui Consiliului Județean.
“După intrarea în insolvență, firma a încercat să se redreseze dar nu a reușit. În utlimele două luni de activitate a cumulat și datorii de aproximativ 600.000 de lei la bugetul statului. Drept pentru care, în luna iunie a acestui an a intrat în faliment”, a declarat Lucian Heiuș, directorul DGFP Hunedoara.
Președintele Consiliului Județean Mircea Moloț susține că falimentul SC Drumuri și Poduri S.A a fost cauzat de edilii hunedoreni care nu și-au plătit lucrările. “Primarul de la Deva, care a facut lucrări de 2, 6 milioane de lei și pe care le-a plătit după doi ani. La asta se mai adaugă și datoriile altor primării PDL din județ”, declara Moloț.
Citește articolul pe larg în săptămânalul ADS Hunedoara. @N_P