Bogdan Prajisteanu, managing director al MEC Romania (Mediaedge:cia), a declarat pentru DailyBusiness.ro ca strategia pe care agentia mizeaza in cel de-al doilea val al crizei este aceea de a continua efortul sustinut de new business si investitia in diversificarea serviciilor oferite companiilor.
In acelasi context, referitor la costurile cu forta de munca, Prajisteanu a spus ca majorarile nu vor mai fi alimentate de cresterea pietei, ci dependente de performanta “personala a individului coroborata cu rezultatele financiare ale agentie”.
Bogdan Prajisteanu estimeaza ca anul acesta, atat cifra de afaceri, cat si profitul vor creste cu 5% fata de 2010.
Si asta in conditiile in care anul trecut, MEC, parte a GroupM, a inregistat o cifra de afaceri in usoara crestere fata de 2009, de la 129 milioane de lei, la 130 milioane de lei, echivalentul a 30,9 milioane euro.
Profitul agentiei a crescut insa semnificativ, de la putin peste 140.000 euro in 2009, la peste 630.000 de euro, iar numarul de angajati a crescut de la 36 la 38.
Acest lucru s-a produs intr-un an in care bugetele companiilor au fost mai mici fata de 2009, lucru resimtit in scaderea investiilor facute in publicitate.
Prajisteanu a declarat insa ca in ciuda scaderii pietei de publicitate, MEC a crescut si in 2010, in primul rand, prin participarea la licitatii pentru clienti noi, “care s-au alaturat in portofoliul nostru care azi numara 6 clienti de top 30 investitii in Romania”.
Printre clientii MEC se numara companii precum Beiersdorf, Bricostore, BCR sau Danone.
In ceea ce priveste cresterea profitului, reprezentantul MEC a declarat ca “am actionat pe doua planuri, pe cel legat de managementul strict al costurilor precum si pe cel de cresterea veniturilor care vin din dezvoltarea de noi servicii MEC Romania, o dinami