Avem primele rezultate ale sezonului şi de la Goldart, care a serbat deschiderea într-un decor impozant, al dotărilor de lux ale unui hotel bucureştean cu pretenţii. A fost, desigur, o altă atmosferă, dintr-o zonă curtată de licitaţiile de artă, care aduc creaţiile pauperilor interbelici alături de ţinutele şi poşetele scumpe ale momentului. Ar fi bine dacă măcar o parte din banii cheltuiţi pe mondenisme ar ajunge pe piaţa de artă. Orice vedetă divorţabilă îşi poate cheltui bani, în special ai deocamdată consortului, şi pe piaţa de artă, cumpărînd "vechituri" sau aruncîndu-se chiar pe artă contemporană. Nu este nimic rău în asta, ba este foarte bine, se produce o adevărată asanare a circulaţiei banilor din astfel de sfere, deşi de multe ori moda este o adevărată artă.
Este prima ieşire luxurioasă realizată de Goldart şi mă îndoiesc foarte tare, pînă aproape de pămînt, că şi Alisul va gusta din deliciul glamourului. A fost şi un succes, realizîndu-se vînzări cu multe zerouri înaintea semnului euro. Cel mai tare din vînzare - că în parcare erau piese mult mai scumpe - a fost vedeta serii, lăsată strategic la urmă, unul dintre remarcabilii Pallady din ofertă, "Natură statică cu narcise şi evantai". Apreciată la 37-55 de mii de euro, pictura, în ulei pe pînză maruflată pe carton, era să scriu lipită, fiind adjudecată pentru 42 de mii de euro, cuiva care a ţinut de bănuţi pînă la sfîrşit şi nu i-a cheltuit pe tot felul de minunăţii atrăgătoare, nici măcar pe cele din afara comerţului cu bunuri de patrimoniu mobil.
Şi dacă tot ne-am dus la sfîrşit ca să începem, să dezvoltăm discuţia despre licitaţia Goldart de vinerea trecută întoar-cîndu-ne la lotul Pallady din deschidere, un lot vinovat în totalitate de autenticitate, problemă serioasă a vremurilor noastre, şi de valoare. Din păcate, din cele şase desene de Pallady de pe primele şase poziţii ale licitaţiei