Retelele sociale reprezinta o modalitate ideala de a promova afacerile in cercul de prieteni, insa nici macar o cohorta de prieteni pe Facebook nu poate convinge un utilizator sa cumpere un produs.
Un studiu realizat la grupul HP pentru cercetari privind retelele sociale (Social Computing Research Group) arata ca recomandarile prietenilor virtuali te pot face sa te razgandesti in anumite privinte, insa de cele mai multe ori vei face contrar curentului promovat de "turma".
Mai precis, daca unui consumator i se prezinta doua tipuri de canapele si i se spune ca una a fost preferata de doi utilizatori de Internet, pe cand cealalta de peste o suta, acesta o va alege de cele mai multe ori pe prima.
Experimentul a pus in opozitie doua teorii cu privire la comportamentul oamenilor - prima, ca acestia isi vor mentine convingerile in ciuda opozitiei celorlalti, din dorinta de a fi unici, iar a doua ca oamenii sunt influentati de grupuri si isi vor schimba opinia conform majoritatii.
Totul despre networking - de ce sa socializezi in afaceri
Se pare ca, atunci cand numarul de persoane care au o anumita alegere este mare, indivizii au tendinta sa se opuna tendintei grupului catre un anumit produs. Atunci cand doar un numar mic de persoane prefera un anumit produs, tendinta este de a alege acel produs, arata studiul.
Cercetarea mai arata ca un factor important care influenteaza alegerea facuta este timpul: mai precis, atunci cand o persoana petrece mai mult timp gandindu-se la o alegere, cresc sansele ca influenta manifestata de un grup sa fie mai puternica.
Retelele sociale reprezinta o modalitate ideala de a promova afacerile in cercul de prieteni, insa nici macar o cohorta de prieteni pe Facebook nu poate convinge un utilizator sa cumpere un produs.
Un studiu realizat la grupul