Cele mai importante zece branduri din Dolj au acum notorietate pe plan naţional şi chiar internaţional. Unele companii şi-au comprimat activitatea, altele continuă să fie „pe val“. Există şi mărci care nu se mai produc, dar continuă să fie cunoscute. GdS vă prezintă istoria celor mai de succes zece mărci locale, dar, mai ales, cum au trecut acestea peste criză.
Craiova a produs de la avioane, autoturisme, tractoare, îngrăşăminte chimice şi până la bere, vinuri şi produse alimentare de top, cunoscute pe plan regional sau naţional. Unele produse s-au pierdut în timp sau se vând în volume mult mai mici, pe când altele - în special cele alimentare - câştigă teren pe o piaţă concurenţială din ce în ce mai acerbă în vremuri de criză. Cine nu a auzit de pâinea de la Pan Group, de covrigeii Capollini sau Salatini, de prefabricatele BCA construite de Elpreco, de locomotivele Electroputere, de îngheţata Top Gel sau de ferestrele termoizolante QFort, făcute de Casa Noastră? Cine nu a gustat berea locală Golden Brau, vinul de Segarcea sau poate chiar zaibărul lui „Nea Mărin“, promovat odinioară de răposatul Amza Pellea? Cine nu a auzit de brandurile care au făcut istorie ani de-a rândul la Craiova, în vremurile bune ale fabricii de autoturisme Oltcit, apoi Daewoo? Zece branduri „MADE IN DOLJ“, cu care ne putem mândri. Astăzi, vă prezentăm evoluţia câtorva dintre aceste mărci de top pentru olteni. Cumulate, acestea înglobează investiţii de zeci de milioane de euro în Craiova şi împrejurimi, respectiv mii de salariaţi trudesc la realizarea acestor produse, cunoscute în toată ţara şi chiar dincolo de graniţe.
Pan Group face istorie cu Salatini
Deşi Pan Group este cunoscută, în principal, ca producător şi furnizor de pâine, în ultima perioadă, brandurile de succes ale companiei s-au inversat în topul preferinţelor consumatorilor. De ani de zile, bis