220 de nave aşteptă, trase la mal, de la Severin până la revărsare. N-a mai plouat de trei luni, suficient, în bazinul hidrografic al fluviului. Sursa: VLAD SĂNESCU
Bărbatul cu părul cărunt şi ars de soare se uită cu ciudă la apa ce clipoceşte sub copastia navei. Trage puternic din chiştocul de ţigară şi-l expediază cu vârful degetelor la fix cât să sperie un păsăroi ieşit la pescuit pe lângă vaporul său. De aproape două săptămâni, comandantul Ivan Pavlov a tras, la propriu, pe dreapta şi a acostat la kilometrul 373 al Dunării. Mai în amonte şi-a lăsat în ancoră convoiul de barje pe care trebuie să-l ducă până într-un port bulgăresc, vizavi de Zimnicea. La vale mai sunt alte 12 convoaie care, ca al lui, aşteaptă să crească apele.
N-a plouat mai deloc în ultimele trei luni în bazinul fluviului şi debitul a scăzut dramatic. Numai pe segmentul dintre Călăraşi şi Corabia staţionau, ieri, 150 de diverse ambarcaţiuni, din acelaşi motiv. În total, de la Porţile de Fier în jos, 220 de nave au aceeaşi soartă.
La Călăraşi, unde Ivan Pavlov şi-a ancorat împingătorul, vântul bate aşa încât îţi pare că apa a luat-o invers, spre izvoarele din Pădurea Neagră. Marinarul mai are de aşteptat încă cel puţin vreo zece zile. Aşteaptă şi bea tutun.
Flota de remorchere "rock"
Un armator şugubăţ şi-a botezat flota de remorchere fluviale cu nume de formaţii rock româneşti: Iris, Holograf, Cargo sau Phoenix. Împingătorului comandat de Ivan Pavlov i-a zis Proconsul, după denumirea trupei lui Bodo, fostul ginere al preşedintelui Băsescu, în prezent pocăit. "Îi place rock-ul autohton!", explică comandantul Pavlov, lipovean stabilit la Brăila.
Nava, cu vechiul nume Unirea, proprietate a Ronav Brăila, vopsită proaspăt şi modernizată, are 38 de ani şi o putere de 1.790 de KW. Adică 2.500 de cai putere. E un remorcher normal. În amonte, cu un c