Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a aprobat un memorandum prin care construcţia centurii de sud a Capitalei şi întreţinerea autostrăzilor A1 şi A2 să fie concesionate unui singur investitor şi un altul pentru licitaţia de construcţie în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov-Făgăraş, scrie Mediafax.
Astfel, contractul pentru proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea autostrăzii de centură şi a autostrăzilor Bucureşti-Piteşti (A1) şi Bucureşti-Constanţa (A2) va fi atribuit unui singur investitor.
"Această decizie s-a fundamentat pe următorii factori: necesitatea demarării procedurii de atribuire în regim de concesiune a viitoarei Autostrăzi de Centură Sud a Municipiului Bucureşti, faptul că în acest moment costurile necesare pentru întreţinerea Autostrăzilor Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa sunt suportate din bugetul CNADNR, afectând spaţiul fiscal aflat la dispoziţie", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Un alt motiv pentru care a fost aleasă această soluţie este că în prezent cele două autostrăzi au cel mai ridicat trafic din ţară.
Totodată, MTI arată că folosirea concesiunii de lucrări publice ca modalitate de realizare a proiectelor de infrastructură rutieră va permite degrevarea bugetului statului de cheltuieli de amploare.
Serviciile de întreţinere pentru autostrada Bucureşti-Piteşti sunt realizate de consorţiul Delta ACM/Straco/Romstrade, iar pentru Bucureşti-Cernavodă de consorţiul Straco/Romstrade în cadrul unor contracte valabile până anul viitor.
În ceea ce priveşte realizarea autostrăzii Comarnic-Braşov-Făgăraş, ministrul a aprobat un memorandum privind acţiunile necesare în vederea lansării procedurilor de atribuire a contractului sau contractelor de concesiune pentru proiectarea, finanţarea, construirea, operarea şi întreţinerea acesteia.
"Propuner