Opoziţia făţişă a Olandei şi Finlandei şi reţinerea altor state fac extrem de dificilă luarea unei decizii în favoarea României
Cei mai afectaţi de amânare ar fi importatorii, exportatorii şi transportatorii care sperau să scape de cozile enorme de la graniţe şi de şpăgi
Imaginea României va continua să fie afectată de acuzaţiile de corupţie, iar persoanele fizice nu vor putea circula absolut neîngrădit în zona Schengen
Politicile statelor europene privind lărgirea spaţiului Schengen, generate în special de teama de sporire a numărului de imigranţi, se răsfrâng cu prisosinţă asupra mediului de afaceri românesc, mai ales a celor care implică exporturi, importuri şi transport de mărfuri.
Şi asta nu pentru că în statele membre ale Uniunii Europene nu s-ar permite libera circulaţie a mărfurilor, ci pentru că persoanele care conduc mijloace de transport sunt supuse în continuare controalelor la graniţe, iar acestea, la rândul lor, generează mari întârzieri şi implicit costuri suplimentare de transport.
În plus, după cum a explicat, pentru Curierul Naţional, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, intrarea în spaţiul Schengen presupune dispariţia şpăgii de 50 de lei pe care o dă fiecare persoană care tranzitează un stat pentru a nu-i mai fi controlate bagajele.
"Aderarea la Schengen va duce la dispariţia şpăgii de 50 de lei pe care o dă fiecare persoană care tranzitează un stat pentru a nu-i mai fi controlate bagajele. Problema este că, cel puţin în momentul de faţă, dacă nu ar plăti aceşti bani, autocarul ar fi tras pe dreapta cel puţin 24 de ore. O altă problemă este dată de întârzierea transporturilor de marfă, generată de controalele excesive ale şoferilor", a declarat Augustin Hagiu.
"Marfa se deteriorează sau necesită o temperatură controlată, ceea ce duce la majorarea consumului de ca