Persoanele care intentioneaza sa cumpere o asigurare de viata au dreptul, incepand de astazi, 21 septembrie 2011, ca inainte de semnarea contractului de asigurare sa primeasca informatii suplimentare celor prezentate pana acum de asiguratori si intermediari, anunta CSA.
“Avand acces la mai multe informatii, asiguratii de viata vor fi mai bine protejati. Am constatat, nu de putine ori, ca neintelegerile dintre asigurati si societati apar din cauza ca oamenii nu cunosc sau nu inteleg foarte bine clauzele contractelor de asigurare pe care le-au semnat, iar uneori chiar confunda asigurarile de viata cu instrumentele de economisire oferite de sistemul bancar”, a declarat Angela Toncescu (foto), presedinte la Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA)
Dreptul asiguratilor de a primi informatii suplimentare inainte de incheierea unui contract de asigurare de viata le este conferit de Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor nr.11/2010 (care completeaza normele puse in aplicare prin Ordinul nr.23/2009).
Potrivit CSA asiguratorii sunt obligati sa realizeze o analiza a nevoilor financiare ale clientului, in baza careia asiguratorul sa ii recomande ulterior clientului o solutie financiara. Unele dintre cele mai importante aspecte care trebuie evaluate in cadrul analizei sunt situatia financiara prezenta a clientului (venituri, cheltuieli, venit disponibil), precum si obiectivele financiare pe termen lung ale acestuia si prioritizarea lor.
In vederea realizarii analizei, in cadrul primelor intalniri cu clientul, va fi completat «Formularul de analiza a nevoilor clientilor», iar solutia financiara recomandata acestuia trebuie sa fie in concordanta cu rezultatul analizei, spune CSA.
In cazul in care asigurarea oferita este de tipul unit-linked sau index-linked, asiguratorul va determina profilul de risc al clientului, astfel incat tipul de