Severinenii care au câştigat procesul cu băncile, reclamă faptul că nu li se pun în aplicare hotărârile definitive date de judecători. OJPC Mehedinţi are, până acum, cinci sesizări în acest sens.
Inspectorii Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Mehedinţi au primit, anul trecut, nu mai puţin de 500 de plângeri formulate împotriva a două bănci.
Oamenii au reclamat în special comisioane şi dobânzi mărite- în opinia lor- nejustificat. Cu ajutorul OJPC, unii au câştigat procesele în instanţă, însă acum au probleme cu punerea în aplicare a hotărârilor judecătoreşti.
“În baza Legii 193/2000, nu hotărâm noi nici sancţiunea, şi nici măsura, ci instanţa. Noi am trimis plângerile oamenilor, însoţite de adresele de înaintare şi procesele verbale de constatate, întocmite de comisarii OPC, iar instanţa a hotărât să dea dreptate instituţiei noastre şi, implicit, consumatorilor.
Acum avem plângeri pentru nepunerea în aplicare a hotărârilor judecătoreşti definitive”, ne-a declarat Ionuţ Sibinescu, şeful OJPC Mehedinţi.
Potrivit sursei citate, până acum, aproximativ 50 de consumatori au câştigat, în Mehedinţi, procesul împotriva băncilor, aceştia fiind reprezentaţi în două procese. Alte şapte procese se află deja pe rol.
Puşi să plătească probleme imaginare
Valentin S. este unul dintre severinenii al căror dosar se află deja în instanţă. În urmă cu trei ani a luat un credit în valută, cu ipotecă pe o garsonieră.
Tânărul susţine că prin diferite comisioane şi asigurări, banca i-a încasat, nejustificat, aproape 10.000 lei. Iar ceea ce l-a scos din minţi a fost faptul că, pe lângă asigurarea garsonierei, a fost nevoit să plătească şi o asigurare pentru „apă de conductă şi refulare”.
„Poliţa de asigurare 2010-2011 cuprinde un paradox. Având în vedere că garsoniera mea este la eta